Ibu hamil & Darah Tinggi




Tekanan darah tinggi dan kehamilan tidak semestinya bermaksud yang ia dalam keadaan yang berbahaya. Inilah yang perlu diketahui oleh ibu hamil supaya dapat meningkatkan kesedaran dan ilmu tentang komplikasi ini. 



Jika seorang ibu hamil mendapat tekanan darah tinggi (hipertensi) semasa hamil, perlukah mereka mendapat rawatan yang khas?

Berikut adalah risiko menghidap darah tinggi semasa kehamilan:

1. Darah kurang mengalir ke plasenta. Darah tersebut membawa nutrisi yang telah diambil oleh ibu. Jika kurang darah mengalir ke plasenta, maka bayi akan kekurangan nutrisi yang boleh menyebabkan pertumbuhan bayi menjadi lambat atau menyebabkan kelahiran bayi pramatang (premature)

2. Dapat meningkatkan risiko placental abruption, di mana plasentanya terpisah dari dinding dalam rahim sebelum kelahiran. Abruption yang teruk dapat menyebabkan perdarahan dan kerosakan pada plasenta, yang dapat mengancam nyawa ibu dan perkembangan bayi.

3. Semasa kehamilan, pentingnya kesedaran dan rawatan awal untuk mencegah komplikasi kerana ia boleh mengancam nyawa kerana kelahiran pramatang.



Namun, terdapat beberapa suplemen yang boleh diamalkan untuk mencegah berlakunya komplikasi darah tinggi semasa hamil.






Garlic complex: mengekalkan tekanan darah, menurunkan kolesterol, menjaga salur darah, juga antibiotik semulajadi boleh atasi keputihan semasa mengandung.

OmegaGuard: menurunkan tekanan darah, mengurangkan kolesterol, bekalkan DHA & EPA untuk perkembangan minda bayi dalam kandungan.

Ostematrix: mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, lengkap dengan keperluan kalsium harian yang diperlukan oleh ibu hamil.

Pilihlah makanan terbaik untuk anda dan bayi anda.
Jaga kesihatan, kerana Kesihatan tidak boleh dibeli walau duit boleh dicari. 😊


Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Catat Ulasan