Alamak, bahan kimia dalam pencuci sebabkan penyakit misteri?

Alamak, sabun ada bahan kimia menyebabkan penyakit misteri?

Ah sudah.
Kecoh dah.



Satu jenama pencuci atau no1 (kot 😅) sekarang sedang mengalami kontroversi.

Namun bukan itu yang hendak saya highlight di sini.
Kebanyakan sabun pencuci, detergen or whatsoever, semuanya dihasilkan dari bahan kimia.
So di mana kesemulajadian dunia kita?

Sehinggakan makanan yg kita makan setiap hari tu pun, dipenuhi dengan bahan kimia iaitu racun serangga.

Kalaulah kita boleh nampak dengan mata kasar bahan2 kimia yg digunakan, saya jamin anda semua takkan ambil dan gunakan semua tu.

Tapi, masyarakat kita lebih memilih produk2 tersebut kerana, terpengaruh dengan iklan, harganya jauh lebih murah dari produk semulajadi, dan kononnya hasil cucian lebih bersih, lebih mudah digunakan. Semua orang nak hasil yang cepat dan kesan yang mengagumkan tanpa memikirkan kesan penggunaan bahan kimia tersebut terhadap badan manusia.

Jadi kawan2 sekalian, amalkan supleman. Untuk detox, singkirkan segala toksin yang dah lama bersarang dalam badan anda selama 20 tahun? 30 tahun mahupun 40 tahun.

Dan seeloknya, dapatkan pencuci atau detergent yang semulajadi. Dihasilkan dari bahan2 semulajadi. Mungkin harganya agak tinggi dari produk biasa namun fikir2kanlah kesan jangka panjang untuk anak cucu cicit, bakal generasi kita pada masa depan.

Para pengeluar produk, pengilang khususnya. Jangan terlalu pentingkan keuntungan syarikat anda sahaja, fikirkan masa depan dunia, orang lain, malah kesejahteraan keluarga kalian sendiri termasuk cucu cicit anda semua.

Semoga kita semua dijauhkan dari apa jua penyakit misteri.

*ok ahkak pun nak tukar dah jenama sabun mandi tu. Detergent lain ahkak guna shaklee je. 😁😁😁
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Catat Ulasan