Dulu, aku tak tau.



Dulu.

Paracetamol peneman setia.
Apabila senggugut, sakit kepala, demam.
Tak dinafikan ia banyak berjasa.

Tapi seandainya ada pilihan, alternatif lain yang mana bersifat semulajadi untuk atasi sakit2 itu, sudah tentu saya akan pilihnya.

Namun saya tak mampu nak telan 1001 jenis herba, dari negara2 yang jauh, serata dunia. Nak minum susu segelas pun bercinta demi nak dapatkan kalsium, apatah lagi segala mak nenek herba.

Tambah lagi tengah mengandung ni, susu formula untuk ibu mengandung saya beli semata2 kesian kat promoter😂. Saya tak minum sebab susu tu manis, dan sah2 berlemak.

Sekarang saya ada makanan tambahan semulajadi. Ibarat makan sayur2, buah2, tapi ianya telah diproses kepada bentuk yg mudah ditelan, tanpa teroka negara2 benua lain untuk dapatkannya dan saintis juga dah kaji siap2 dah selamat ke, berkesan ke, maka saya tak perlu fikir dah.

Eh makcik‼️
Dalam sehari badan kita memerlukan 40 jenis zat tau⁉️
Mampu ke nak telan 1001 jenis makanan, herba, sayur mayur buah bagai sebab nak penuhi keperluan 40 jenis zat tu?

Itu sebabnya saya ambil langkah bijak untuk amalkan pemakanan tambahan a.k.a suplemen.

Jadi, silalah maju ke depan.
Orang lain dah lama fikirkan.
Kesihatan lebih penting dari Coach, Iphone, Honda, mahupun Jubah Muslimah LR.

Renung2kanlah kalau rasa badan tu nak pakai lama.


Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Catat Ulasan