ESP Shaklee

Apa itu ESP?

ESP ialah protein kacang soya yang dihasilkan daripada Non - GMO soya. Ianya berbentuk serbuk, seberat lebih kurang 850 gram setin dan mampu bertahan 1-2 bulan sekiranya ia diambil dengan cara yang betul. ESP ini berperisa vanila dan boleh diminum sama ada mencampurkannya dengan mana - mana minuman lain seperti jus atau meminumnya sendiri. Rasanya juga lazat berkrim. Protein merupakan makanan sel. Maka, apabila sel mendapat makanan yang cukup, sel akan sihat terutamanya sel kulit. Itulah yang menyebabkan kulit makin cantik dan berseri - seri.


Apakah manfaat protein ESP ini?

1. BAGI IBU MENYUSU, ia membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu.
2. MENGURANGKAN PARUT JERAWAT di muka atau parut campak, gigitan nyamuk dan lain - lain kerana nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak
3. Menjadikan kulit lebih HALUS, GEBU & BERSERI.
4. MENGANJALKAN payudara yang kendur.
5. Bagi IBU MENGANDUNG, ESP memberi tenaga, kulit bayi yang akan dilahirkan nanti cantik, dan kuku yang kuat dan bersinar.
6. Mengurangkan JERAGAT.
7. ESP juga boleh meningkatkan berat badan seseorang, bergantung kepada cara ia diambil.
8. Bagi yang INGIN HAMIL, ESP membantu MENGUATKAN RAHIM.
9. Sesuai untuk pesakit gastrik kerana ESP ini tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut dan juga kerana nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.
10. INGIN KURUS, ESP memberi rasa kenyang dan baik untuk menjaga otot.

Akibat kekurangan Protein.

Seseorangan yang kekurangan protein akan mengalami beberapa masalah iaitu (berbeza bagi setiap individu) :

1.Daya tahan tubuh terhadap penyakit akan berkurangan dan menyebabkan seseorang itu akan kerap sakit.
2. Pada kanak2 khasnya, kekurangan protein menyebabkan gangguan tumbesaran tubuh, otak dan minda. (kekurangan yang kritikal menyebabkan penyakit Kwashiorkor )
3. Kulit menjadi kusam dan kendur.
4. Luka menjadi lambat sembuh.
5. Otot menjadi lembik dan kendur.
6. Boleh menyebabkan lemah tenaga seksual

Kelebihan protein soya Shaklee ini.

1. Diiktiraf di seluruh dunia lebih 50 tahun.
2. Menjalani ujian klinikal yang paling banyak.
3. Diproses di bawah suhu rendah untuk mengekalkan kualiti protein.
4. Setiap tin ESP berasal dari 30kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan berjam-jam lamanya.
5. Indeks Glisemik yang rendah. Oleh itu, tenaga dari ESP dilepaskan perlahan - lahan ke dalam darah untuk jangka masa yang panjang maka badan akan mendapat bekalan tenaga yang optimum untuk tempoh masa yang panjang.
6. Mengandungi 22 asid amino dan merupakan satu-satunya produk di pasaran yang mengandungi 9 asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.
7. Mengandungi isoflavone yang terbukti secara klinikal boleh mengurangkan hot flushes di kalangan wanita yang menopaus, mengurangkan kadar kolesterol dalam darah dan mencegah osteoporosis.

Kenapa anda WAJIB hanya pilih Esp atau soya Shaklee?

1. Kerana Esp dihasilkan dari soya NON-GMO. Kebanyakan soya di pasaran adalah soya GMO (dihasilkan secara genetik) yang mana ianya jauh lebih murah untuk dihasilkan. Syarikat yang mengeluarkan produk soya akan memilih soya jenis ini untuk mengurangkan kos pengeluaran. Saintis dari Brazil, iaitu Dr. Loius J. Pribyl mengatakan, berdasarkan dari hasil kajian beliau, toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen dimasukkan ke dalam sel tumbuhan.

2. Esp mengandungi 9 asid amino perlu. Ini adalah ciri yang amat penting kerana ianya digunakan dalam penghasilan hormon, jus gastrik dalam perut, antibodi, serta enzim. Sekiranya ia tidak mencukupi, sistem imun boleh terganggu, dan termasuklah beberapa fungsi penting yang berlaku di dalam badan akan terganggu atau terhenti. Ini sangat membahayakan.

3. Proses pembersihan soya dalam menghasilkan Esp adalah menggunakan air. Kebanyakan syarikat menggunakan alkohol dalam proses membersihkan emping soya. Alkohol adalah haram bagi umat Islam malah ia juga mampu mengurangkan sehingga 80% kandungan isoflavon yang mana isoflavon ini sangat penting untuk mengurangkan risiko kanser paru-paru dan memberi keseimbangan hormon.

4. Proses penghasilannya tidak melalui proses pemanasan kerana asid amino adalah sensitif dengan suhu panas. Terdapat kajian menyatakan asid amino perlu akan berkurang sebanyak 50% apabila dikenakan suhu tinggi atau suhu panas. Tetapi ia tidak berlaku pada Esp dan masih mengekalkan asid amino perlu yang tubuh manusia perlukan.

5. Esp mengandungi kalsium. Terdapat kajian menyatakan serbuk soya ini berasid dan boleh menyebabkan tulang rapuh. Oleh yang demikian, unsur kalsium ditambah secukupnya bagi meneutralkan kembali keadaan berasid itu. 

Maka, sudah jelas dan terang, tiada lagi rahsia tentang kelebihan, ciri istimewa Esp berbanding produk soya lain. Itulah sebabnya sangat berbaloi mengamalkan minum Esp setiap hari. Ianya lebih berbaloi jika membeli 1 set promosi selagi stok Esp di semua Shaklee Branch masih ada sebab Esp adalah produk terlajak laris, terhangat di Shaklee.
 
Sila tinggalkan komen atau whatsapp saya di 0192867273 untuk pertanyaan, pesanan dan penghantaran.

 



Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Catat Ulasan