Suplemen vs Ubat

1.  Ubat merawat kesan penyakit bukannya punca penyakit. Ubat hanya akan menutup kesakitan dan bukan memulihkan.
TETAPI,
Suplemen bertindak merawat PUNCA penyakit. Contohnya jika kerap sembelit, ia berpunca dari kurang serat, pengambilan serat mencukupkan keperluan serat dalam badan dan merawat PUNCA sembelit dan sembelit tak berulang kembali.
2.  Tahukah anda, ubat bukan dihasilkan dari bahan semulajadi, tidak menjadi sebahagian daripada tisu badan dan tidak menyumbang apa2 khasiat pada tubuh kita...
TETAPI,
Suplemen dihasilkan daripada bahan semulajadi yang mana khasiatnya sangat diperlukan oleh tubuh badan kita dan seterusnya akan menjadi sebahagian daripada sel, tisu, organ dan sistem dalam tubuh badan kita.
Oleh yang demikian, adalah penting untuk memilih suplemen yang semulajadi, tanpa sebarang aditif iaitu pewarna mahupun perisa tiruan.
3.  Ubat boleh mengakibatkan kesan sampingan...
TETAPI,
Suplemen tidak memberikan kesan sampingan. Menggunakan secara berlebihan boleh mengakibatkan sistem badan terganggu seketika sahaja.
Oleh yang demikian, tidak perlu risau untuk mengamalkan suplemen tetapi pengambilan ubat yang sepatutnya dirisaukan.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Catat Ulasan