Soya tidak baik untuk kesihatan

Soya sangat sedap diminum sejuk-sejuk lebih-lebih lagi waktu berbuka puasa. Soya juga digemari oleh kaum ibu terutamanya ibu hamil dan ibu menyusu. 

Tahukah anda bahawa terdapat dua jenis soya iaitu jenis GMO (genetically modified organisme) dan juga NON-GMO (non-genetically modified organisme). Soya gmo sudah diubah kandungan genetik manakala soya non-gmo pula kandungan genetiknya tidak pernah diubah oleh manusia.

Apakah perbezaan keduanya ini?
Soya gmo terjadi apabila permintaan melebihi pengeluaran. Bagi mengelakkan terjadinya krisis kekurangan makanan dan untuk menghasilkan soya yang berkualiti, pengeluaran perlu dibuat dengan cepat tanpa dibuat secara semulajadi.

Adakah anda sedar, makanan yang kita makan setiap hari ada yang makanan gmo? Ramai yang tidak sedar malah tidak mengetahuinya. Soya adalah salah satu daripadanya. Lain-lain produk gmo adalah jagung, tomato, kekacang. Hampir 96% soya di dunia adalah non-gmo kecuali memang tertera pada label yang ianya adalah soya non-gmo.

Saya memang setuju jika kenyataan soya tidak baik untuk kesihatan jika soya itu adalah soya gmo, dan soya gmo itu dimakan dalam kuantiti yang banyak setiap hari.

Pastikan non-gmo baru beli.

Terima kasih. 

Saya pengedar soya non-gmo.
Jom dapatkan dari saya.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments:

Catat Ulasan